vrijdag 8 januari 2016

Zijde spinnen, wat een weelde !

Garen: Love me Tender

100% Moerbei zijde van Ideen http://ideen.com/en/FLYFEL-tops/Mulberry-Silk-A1 12,90 per 100 gram ( + verzendkosten).

24 gram moerbeizijde, 2 x single Z gesponnen, 2 draads S getwijnd, looplengte 39.15 ( 1.63mtr. per gram) kostprijs: 3,50 euro, spinuren: 2,

Voor mijn 11de draadje geen poespas dit keer, maar recht toe, recht aan spinnen en twijnen met 2 enkele draadjes. Het was de eerste keer dat ik met pure zijde spon en wat is dat een heerlijk spinmateriaal! Ik wilde een niet te dun draadje en dat is prima gelukt. Er zijn diverse boeken in de handel specifiek over het spinnen met zijde, maar eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je aparte instructies voor zijde spinnen nodig hebt. Het gaat zo super soepel!
De streng was na het twijnen prachtig in balans. Nou heb ik ergens gelezen dat een streng eigenlijk altijd iets overtwist moet hebben omdat na verloop van tijd garen altijd iets twist verliest.

Geen idee of dat inderdaad zo is, maar ik vind mijn zachte glanzende strengetje zo mooi hangend supermooi! Blij mee!
































Zelfs tussen alle andere luxe draadjes springt de glanzende Moerbeizijde er bovenuit.
Daar ga je vanzelf wel van spinnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten