zondag 10 januari 2016

Spinnen met binddraad en grove vachtdelen

Garen: Crouessant




Dit is een garen dat ik een poosje geleden heb gesponnen als textuurdraad om mee te vilten. Op zekere dag stond er zomaar een zak met 2 prachtige beige Ouessantvachtjes voor de deur. Dader snel bekend en als dank heb ik een kussenovertrek gemaakt waarin de vacht van de diertjes goed herkenbaar overkwam. Daarvan had ik nog wat meter draad over.
Het is een gesponnen merino single en getwijnd met zó uit de vacht getrokken plukken Ouessant en een beige metallic binddraadje.

Van mijn vorige garen Carnaval in Rio werd ik vrolijk en ik had zin om het samen met dit garen te verwerken.
Het leek me leuk om eens te experimenteren met het ronde Majacraft weefraam. Nog nooit gebruikt..........mooie reden om daar nu eens mee te beginnen. 


Hieronder zie je hoe je met het weefraam werkt: 



Als wikkeldraad heb ik een turquoise fantasiegaren gekozen en tussen de  Carnaval in Rio draadjes heb ik metaal koordjes geweven.

De beige Ouessant vachtdelen geven het ronde weefwerk een onregelmatige rand wat ik in dit geval een mooie omlijsting vind van het steeds fijner wordende middendeel.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten